התקשרו אלי:‏ 052-8646064

עשרת הדברות לסוכרתיים (13 למעשה)  

1. הקפדה על  אכילת דגנים מלאים קטניות ירקות עם קליפתם כמו: עדשים, אפונה, כוסמת, קינואה, אורז מלא, לחם מלא /שיפון, ירקות.
מזונות אלו מכילים סיבים תזונתיים היוצרים תחושת שובע ומעלים לאט יותר את רמות הסוכר.

2.הקפדה על אכילה מול שולחן ובזמנים מותאמים ופריסת מנות הפחמימה במשך היום תמנע עליה חדה ברמות הסוכר.

3. המנעות מסוכרים, שתיה מתוקה, ופירות ממותקים והגבלה של דגנים המעלים משמעותית את רמות הסוכר כמו: חיטה תפוא אורז והעדפה של דגנים המעלים ומאזנים את רמות הסוכר.

4. שמירה על משקל תקין – משקל עודף מייצר חומרים דלקתיים הנכנסים למחזור הדם ומגיעים ללבלב ומחלישים אותו ובכך גורמים לרמות הסוכר לעלות.

5. פעילות גופנית כאמצעי להורדת רמות הסוכר – הוכח כי פ"ג מורידה את רמות הסוכר ומונעת עליה של לחץ הדם.

6. הימנעות ממתחים, ביצוע תרגילי הרפייה בהתאם והקפדה על כ 8 שעות שינה – מתח מעלה לחץ דם וגורם להתחמצנות של כולסטרול ורמות סוכר דבר המסיעה לשקיעתם בכלי הדם ויצירת חסימות באיברים כמו: כליות, לב, עיניים רגליים ועוד.

7.  הימנעות מעישון  – עישון גורם להתחמצנות רמות הסוכר והכולסטרול דבר המעלה את התחלואה באופן ניכר.

8. נטילה נכונה של מזונות, תוספי תזונה ו/או תרופות באופן סדיר וקבוע המסייעים בהורדת רמות הסוכר ולמניעת חוסרים תזונתיים.

9. מדידת רמות הסוכר בהתאם להנחיות – ישנם סוכרתיים שאין הם צריכים למדוד רמות סוכר אלא לבצע בדיקת HBA1C כל 3 חודשים – 6 חודשים.

10. הימנע ממזונות מלוחים והקפדה על מזונות המכילים אשלגן מגנזיום וסידן לשם הורדת ומניעת לחץ הדם.

11. המנע מארועי קיצון (רמות סוכר גבוהות או נמוכות) – ישנם סוכרתיים שחוו טראומה מרמות סוכר נמוכות ולכן הם מעדיפים להיות עם רמות סוכר גבוהות כל חייהם.

12. המנע מהדחקת המחלה ומציאת הסיבה לכך- ישנם מטופלים שמדחיקים את מצבם ומעדיפים לחיות עם הסוכרת בשלום כיוון שרמות סוכר גבוהות לא מפריעות להן במלהך היום.

13.  דע את מחלת הסוכרת – המאפיינים וההשלכות של המחלה, התרופות, התוספים והמזונות הקשורים למחלה.