התקשרו אלי:‏ 052-8646064

תזונת ספורט

תזונת ספורט

היום כבר ידוע שהדרך לאורח חיים בריא משלבת תזונה וספורט.
חשוב לדעת שאם אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית במסגרת חובבנית או מקצועית
עליכם להתאים את התזונה בצורה מדויקת.

עדי מגד, דיאטן קליני ודיאטן ספורט מוסמך, מלווה ספורטאים בהתאמת תזונה.

מה אנחנו מרוויחים מהתאמת התזונה לספורט?

  •  אני מתאים לך תזונה לפי סוג הספורט שלך
  • בונה תפריט אישי לפי סדר היום ותכנית האימון שלך
  • המלצות התזונה משפרות את הביצועים הספורטיביים
  • תזונה מותאמת מסייעת להתאוששות מהירה לאחר הפעילות
  • מסייעת להשגת מטרות בנושא אחוזי שומן ומאסת שריר

הייעוץ התזונתי לספורטאים כולל:

  • בניית תפריט אישי מותאם לצרכים אנרגטיים בהתאם לעצימות ומשך האימונים.
  • מדידה מקיפה של אחוזי שומן ושריר ע"י קליפר ידני ומשקל TANITA
  • בניית דיאטה בהתאם למטרות האישיות של ירידה במשקל
  • המלצות לתוספי תזונה

 

מה אנחנו עלולים להרגיש אם לא נשלב תזונה המתאימה לפעילות הספורטיבית?

ישנם סימפטומים רבים העלולים להופיע אם התזונה שלנו אינה מתאימה. ביניהם חולשה, עייפות, כאבי שרירים, התכווצויות שרירים, נשירת שיער, הפסקת המחזור החודשי, חוסר ריכוז ואיבוד מאסת  השריר.

מה מומלץ לאכול לפני פעילות הגופנית?

המלצות לאכילה לפני הפעילות הספורטיבית תלויות בסוג הספורט, בעצימות ובמשך הפעילות הספורטיבית.                                                                             יחד עם זאת יש שני כללים עקרוניים:                                                                                                                                                                             1.  להטעין מצברים לפני הפעילות כדי לקבל אנרגיה זמינה. לכן מומלץ לאכול פחמימות כיוון שהן מקור הדלק העיקרי.                                                                    2. מומלץ לחלק ל 2 ארוחות – 30 דקות ו 90 דקות לפני האימון וזאת כדי להגיע טעונים באנרגיה.

האם יש צורך לאכול בזמן הפעילות?

אם הפעילות היא בעצימות בינונית עד שעה – שעה וחצי, אין בהכרח צורך לעשות זאת. אם הפעילות בעצימות גבוהה, מומלץ לשלב מספר מזונות המכילים פחמימות פשוטות, ביניהם: מיצי פירות או משקאות איזוטוניים או ג'ל .

מה מומלץ לאכול אחרי הפעילות ?

אחרי הפעילות יש לשלב 2 ארוחות עיקריות האחת סמוכה לסיום האימון כחצי שעה לאחר האימון (עד שחזרנו הביתה מהאימון כבר סימנו איתה) ואחת כשעה – שעתיים אחרי סיום האימון.
הדגש הוא על אכילה של חלבונים ופחמימות. יש נטייה לחשוב שלאחר פעילות גופנית מומלץ לאכול חלבון כי אחרת השריר לא יתחזק ויגדל. למעשה זו טעות וחשוב לאכול חלבון במשך כל היום ולחלק אותו בצורה נכונה ומותאמת אישית. עם זאת, יש להבין כי ללא כמות נכונה של פחמימות, השריר יתפרק למרות שאכלנו חלבון בצורה מספקת.

רוצה המלצות תזונה המותאמות לפעילות הספורט שלך? אשמח לשוחח ולהיפגש! 052-8646064